fse.ujep.cz

Žádosti

Během studia nastávají situace, kdy budete řešit například přerušení či ukončení studia, případně budete vyřizovat žádosti o zapsání nebo odepsání předmětů, odvolání proti rozhodnutí o vyměření poplatku spojeného se studiem. Můžete také řešit podávání žádostí o uznání doby rodičovství. Níže naleznete přehled formulářů k jednotlivým typům žádostí.

ŽÁDOSTI PODÁVÁTE PROSTŘEDNICTVÍM STUDIJNÍHO ODDĚLENÍ NAŠÍ FAKULTY.

OBECNÝ FORMULÁŘ ŽÁDOSTI

UKONČENÍ STUDIA – pokud se rozhodnete své studium z jakéhokoliv důvodu ukončit, vyplněnou žádost s podpisem odešlete poštou nebo přineste osobně na studijní oddělení.

PŘERUŠENÍ STUDIA – občas nastane situace, kdy třeba kvůli dlouhodobé nemoci, úrazu, rodinné situaci musíte studium přerušit. O přerušení studia žádáte zpravidla na dobu celých semestrů. Můžete přerušit maximálně dvakrát na úhrnnou dobu tří let. Přerušení studia se Vám nezapočítává do celkové doby studia. 

ZNOVUZAŘAZENÍ DO STUDIA – před koncem doby přerušení je nutné, abyste fakultě sdělili své rozhodnutí vrátit se k aktivnímu studiu (popřípadě požádali o prodloužení přerušení studia). Pokud tak neučiníte a neomluvíte se, bude vám studium ukončeno.

ODKLAD SZZ  – vždy uvedete termín SZZ, na který odklad požadujete. 

ZMĚNA TÉMATU BP/DP – žádost musí obsahovat souhlas vedoucího závěreční práce.

PROVÁDĚNÍ ZMĚN V IS STAG dle směrnice děkana č. 1/2021

NAVÝŠENÍ KAPACITY – kdy a na koho se obrátit:

  • do konce prvního týdne výuky – REFERÁT PRO ROZVRHY A STIPENDIA

V případě navýšení kapacity u povinných a povinně volitelných předmětů napište ze studentského emailu fakultní rozvrhářce Mgr. Michaela Sobotová

V případě navýšení kapacity u volitelných předmětů stačí poslat dotaz emailem vyučujícímu. Jeho souhlas přepošlete ze studentského emailu fakultní rozvrhářce.

Ve druhém týdnu výuky po uzavření elektronického zápisu vyplníte obecný formulář žádosti a se souhlasem vyučujícího jí přinesete na studijní oddělení.

V případě schválené žádosti o navýšení kapacity podléhá dodatečný elektronický zápis jednotlivého předmětu provedený mimo stanovený termín studijním oddělením zpoplatnění dle příkazu rektora č. 3/2021 Sazebník úhrad za mimořádné a nadstandardní úkony spojené se studiem

ŽÁDOST O UZNÁNÍ PŘEDMĚTU

Uznávání předmětů na naší fakultě upravuje směrnice děkana č. 3/2022, ve které jsou stanoveny podrobnosti. Žádost o uznání předmětu osobně odevzdáte v úředních hodinách na sekretariát katedry, která zajišťuje výuku uznávaného předmětu.

UZNANÁ DOBA RODIČOVSTVÍ

ZÁZNAM UZNANÉ DOBY RODIČOVSTVÍ (UDR) do IS STAG – k obecnému formuláři žádosti doložíte:

  • úředně ověřenou kopii rodného listu dítěte/dětí (týká se matek i otců) nebo
  • úředně ověřenou kopii lékařského potvrzení (potvrzení gynekologa) o nástupu na mateřskou dovolenou.

Od roku 2013 je zákonem o VŠ zavedena “uznaná doba rodičovství” (UDR), která je stanovena na dobu ode dne narození dítěte (případně až 8 týdnů před porodem) do jeho třetích narozenin. Využít jí není povinné, je to jen možnost, která se rozhodně hodí. Pokud je na rodičovské dovolené student – otec dítěte, vztahují se na něj výhody UDR také. 

Doba studia, po kterou studující čerpá rodičovskou dovolenou, tedy po dobu UDR, se nepočítá do celkové doby studia pro účely stanovení poplatku za prodlouženou dobu studia. V praxi to znamená, že pokud si o tuto dobu prodloužíte studium, nebudete za to nijak postižení při vyměřování poplatku.

ODVOLÁNÍ PROTI POPLATKU SPOJENÉHO SE STUDIEM

Odvolání proti rozhodnutí děkana o vyměření poplatku za studium se podává písemně do 30 dnů od doručení rozhodnutí o vyměření poplatku za studium, a to děkanovi, který rozhodnutí vydal, prostřednictvím studijního oddělení příslušné fakulty. 

Poplatek za studium je povinen hradit student, který studuje v bakalářském nebo navazujícím magisterském studijním programu déle, než je standardní doba studia zvětšená o jeden rok. Do doby studia se započítávají i veškerá předchozí studia v bakalářských nebo navazujících magisterských programech, která nebyla ukončena řádně.

Podrobné informace k poplatkům spojených se studiem

ÚHRADA POPLATKU FAKTUROU

Po přihlášení do portálu IS/STAG můžete nyní v Moje studium – Moje údaje vyplnit Fakturační údaje – právnická osoba. Zde je možno uvést fakturační údaje na firmu, se kterou jsou domluveni, že za Vás bude hradit závazky vůči škole.

Při vygenerování pohledávky vůči studentovi, bude na e-mailovou adresu zaslána faktura pro tuto firmu.

Pokud student hradí závazky jako fyzická osoba, nic nevyplňuje.

Změna údajů nemá vliv na již vygenerované pohledávky, projeví se až od těch příštích.