fse.ujep.cz

Učte se od nejlepších

Máme radost, že vás program stínování zaujal. Vaše odhodlání učit se od zkušených profesionálů a rozvíjet své dovednosti je skvělým krokem k budoucímu úspěchu.

Na této stránce naleznete přehled odborníků – mentorů, kteří jsou připraveni sdílet své zkušenosti a pomoci vám získat cenný vhled do praxe. Pečlivě si vyberte mentora, který nejlépe odpovídá vašim profesním zájmům a cílům, a využijte jedinečnou příležitost k osobnímu i profesnímu rozvoji.

Vyplňte přihlášku, pošlete ji v PDF, my ji předáme vybranému odborníkovi a jakmile si to sedne i z jeho strany, propojíme vás, podepíšeme nutné dokumenty a stínování může začít.
Přihlášku odevzdejte osobně nebo elektronicky Mgr. Jitce Dvořákové, jitka.dvorakova@ujep.cz (MO 221, Moskevká 54).

Přejeme vám mnoho úspěchů na vaší cestě!

Stínuj, inspiruj se a zazáříš!

Naši mentoři

Jan Beneš

Edgewell – Personna international CZ, s.r.o.
Ředitel závodu

Řízení výrobního podniku, finanční reporting, nastavování a sledování podnikových cílů. Dodržení finančního plánu, neustálé zlepšování, udržení zákaznického servisu a kvality, bezpečnost práce a dodržování legislativy

Co se student naučí?
– seznámení se strukturou výrobního podniku, základními ukazateli (KPIs)
– seznámení se základy finančního reportingu

Co by měl student umět/znát?
– znalost AJ výhodou

Délka stínování
– 3-5 dnů/ 3-6 hodin denně
– případně dle domluvy

Místo
Edgewell – Personna International CZ, Kateřinská 96, Nové Modlany

Barbora Bočková

Květina, z. s.
Ředitelka NNO

Vede neziskový subjekt
s názvem Květina, z. s. Zabezpečuje, koordinuje a poskytuje podpůrnou činnost vedoucím pracovníkům. Podílí se na PR aktivitách organizace a na fundraisingových kampaních organizace. Vypracovává projektové žádosti, zpracovává průběžné,
závěrečné zprávy, monitorovací zprávy či další zprávy.

Zodpovídá za organizaci práce
vedoucích pracovníků a je jim metodickou podporou při poskytování přímé práce, za
tímto účelem zodpovídá zejména za dodržování Standardů kvality sociálních služeb. Dle potřeby konzultuje a hodnotí pracovní postupy při práci s klienty služeb /
projektů. Rozhoduje o koncepčních změnách sociálních služeb / projektů, podílí se na personální politice organizace.

Co se student naučí?
Setkání s realitou formou osobního zážitku, získání praktických dovedností, získání vhledu v dané oblasti.
Fozvoj komunikačních
dovedností, time management, rozvoj odborných znalostí.

Co by měl student umět/znát? Skutečný zájem o sociální služby a sociální práci, zájem o cílové skupiny, na které se organizace zaměřuje, bezpředsudkový přístup,
orientace v příslušné legislativě

Délka stínování
1 pracovní den/8 hodin

Místo
Květina z. .s. Mírová 325/4A, Dubí, je pravděpodobné, že během dne dojde ke změně pracoviště

Tomáš Brokeš

Knorr-Bremse
HR Manager a HR Country Head

Skvělá příležitost získat vhled do řízení lidských zdrojů v dynamickém odvětví!

Magisterské studium dokončil v roce 1997 a později pokračoval ve studiích MBA na Vysokém učení technickém v Brně. V současné době působí jako „HR manažer a HR Country Head“ ve společnosti Knorr-Bremse. Předtím působil 23 let ve společnosti AGC na různých manažerských pozicích v rámci řízení lidských zdrojů, ať již na lokální úrovni, jako Personální ředitel společnosti AGC Automotive Czech a.s. nebo v rámci evropských struktur společnosti, jako regionální HR manažer s působností v centrální a východní Evropě.

Co by měl student umět/znát?
Především by měl mít zapálení pro věc a nebát se výzev.
Angličtina výhodou.

Délka stínování
Dle domluvy

Místo
Liberec
V případě flexibility ze strany studenta je možné se domluvit i na návštěvě a účasti na jednáních na centrále v Mnichově.

Pavla Hajná

Jurta, o.p.s.
Vedoucí týmu bydlení/sociální pracovnice

Podpora a vedení týmu, který zajišťuje komunitní sociální služby bydlení pro osoby s různým zdravotním znevýhodněním v Děčíně a Ústí nad Labem. Držení nastavené kvality služeb a podílení se na jejich dalším rozvoji dle měnících se potřeb zájemců a klientů. Přímá práce s klienty/ zájemci. Jednání se spolupracujícími organizacemi, úřady, opatrovníky.

Pavla odpovídá za:

  • Vedení týmu pracovníků a zajištění komunitních služeb v souladu se standardy
    sociálních služeb, metodikou a hodnotami organizace.
  • Podpora pracovníků při řešení mimořádných situacích v rámci služby, plánování
    služby.
  • Jednání se zájemci o služby, přehodnocování míry potřebné podpory u klientů,
    nastavení individuálních plánů klientů, vyhodnocení potřebnosti služby a podpora
    klientů při přechodu do pro ně vhodnějších návazných sociálních služeb či do
    samostatného života bez sociálních služeb.
  • Rozvoj služby, změny v metodikách a pracovních postupech.
  • Podílí se na výběrů členů týmu, podporuje jejich další profesní rozvoj.

Co se student naučí?

  • Získá povědomí o komunitních sociálních službách bydlení, jejich výhodách pro
    klienty, rozdílech oproti ústavním službám.
  • Zkušenost jak se doptávat a zjišťovat potřeby klientů služby a nastavení efektivní
    podpory vedoucí k co největší samostatnosti.
  • Seznámí se s fungováním týmu, který je nastaven na odpovědnosti a aktivitě
    každého člena týmu a na vzájemné spolupráci.
  • Získá zkušenost, že sociální práce je velmi různorodá, zajímavá, někdy náročná, ale
    má smysl.

Co by měl student umět?

Je vhodné znát rozsah služeb Chráněné bydlení a Podpora samostatného bydlení dle zákona
prováděcí vyhlášky. Mít obecné povědomí o standardech kvality sociálních služeb.

Pozorování, ale také i aktivita z jeho strany (např. diskuze nad na nastavením podpory
u klienta, přinášení návrhů a podnětů). Očekáváme a VÍTÁME dotazy ze strany
studentů, konstruktivní diskuzi, zájem o danou problematiku.

Délka stínování

3 dny dle domluvy/ počet hodin denně: 4 – 6 hodin

Místo stínování

Místo stínování (firemní pobočka, možnost práce na dálku): Děčín (kontaktní místa: Pohraničí 20, Děčín 1/ Pěší 9, Děčín 33 + v terénu u klientů/ zájemců o službu – po Děčíně, případně jiné město – zajištěna doprava služebním autem)

Profile photo of Katerina Kupcova

Kateřina Kupcová

Edgewell – Personna international CZ, s.r.o.
Senior HR manager

Vedení oddělení lidských zdrojů, zodpovědnost za nábor, adaptaci, rozvoj a péči o zaměstnance, zajištění souladu s legislativními požadavky.

Co se student naučí?
– personální procesy v praxi
– znalosti z oblasti náboru, rozvoje, procesu výkonu, personální administrativy a legislativních požadavků
– pochopení důležitosti personálních procesů pro fungování firmy a zajištění růstu jejího výkonu

Jaké jsou předpoklady?
– zájem o personální řízení – teoretická znalost personalistiky (zápočet, zkouška)
– organizační schopnosti, práce s MS office
– znalost angličtiny a němčiny na komunikativní úrovni

Délka stínování
– 1 týden, 8 hodin denně
– případně dle domluvy

Místo
Edgewell – Personna International CZ, Kateřinská 96, Nové Modlany

Jan Pleyer – obsazen

Krofian CZ spol. s r. o.
Ředitel společnosti

Kritické myšlení a leadership.
Strategické řízení firmy, vedení týmu, firemní kultura.

Jan Pleyer absolvoval FSE UJEP v roce 2001 a od té doby nasbíral více než 22 let zkušeností v řízení výrobních podniků. Prošel různými manažerskými pozicemi v oblasti kvality a řízení výroby až po vedení celých výrobních závodů, přičemž 6 let působil v Číně, kde pomáhal rozjíždět výrobní pobočky. V Ústeckém regionu spoluzakládal výrobní závod Pierburg a dodnes aktivně podporuje podnikatelské i sportovní aktivity v regionu. S FSE UJEP dlouhodobě spolupracuje – pravidelně vstupuje jako expert do výuky a je členem Expertní rady děkana FSE UJEP. Ve své profesní kariéře klade důraz na kritické myšlení a pozitivní leadership.

Délka stínování

Dle domluvy

Místo stínování

Společnost Krofian v České Lípě, případně dle programu ředitele

Profile photo of Michal Rejlek

Michal Rejlek – obsazen

Edgewell – Personna international CZ, s.r.o.
Senior Production Manager

Cílem je mít výrobu maximálně produktivní, efektivní s důrazem na kvalitu a plnění výrobního plánu.

Co se student naučí?
Student uvidí fungování vysokoobrátkové výroby. Pozná zákoutí „mass production“ výroby, její klady a zápory. Dozví se, co je důležité z hlediska výroby a jejich návazných oddělení. Co jsou KPI a jak se dají ovlivnit.

Jelikož student bude přítomen běžných i důležitých porad. Měl by pochopit princip umění delegace, rozhodování, multitasking, logické uvažování.

Co by měl student umět/znát?
Nejsou důležité žádné speciální znalosti, dovednosti. Vše by záleželo na míře zapojení studenta.

Délka stínování
Minimum jsou 3 dny po sobě jdoucí.
Ideální je pravidelný cyklus od 8h ráno min do 12h alespoň 3 dny po sobě, aby si dokázal student spojit návaznosti jednotlivých dnů.

Místo
Edgewell – Personna International CZ, Kateřinská 96, Nové Modlany

Zbyněk Slivoň – obsazen

AGC Automotive Czech, a. s.
Generální manažer

Nahlédnete do výroby skel pro automobilky, optimalizace výrobních procesů a inovací v průmyslové výrobě.

Pracuje více než 25 let v automobilovém odvětví a své zkušenosti načerpal zejména v oblastech výroby a logistiky. Působil v různých stupních řízení firem, kde mimo jiné získal znalosti výrobního systému v ryze japonské společnosti. V posledních letech působil na pozici Ředitele závodu AVO.

Délka stínování
min. 8 hodin, vše dle domluvy

Místo
Chudeřice

Miroslav Svoboda

ČEZ, a. s.
Ředitel elektrárny Ledvice a Počerady

Seznámíte se s provozem elektrárny, technologiemi výroby energie a provozní bezpečností. Naučíte se, jak probíhá řízení energetických procesů a jaké jsou aktuální výzvy v tomto odvětví.

Po ukončení magisterského studia na UJEP, FSE v roce 1997 směřovaly jeho další kroky do české energetiky, konkrétně do Skupiny ČEZ a její výrobní lokality Elektrárny Ledvice. Zde prošel mnoha stupni řízení zaměstnanců lokality. Následně od roku 2013 působil jako vedoucí výroby v další lokalitě Skupiny ČEZ Teplárně Trmice. V roce 2017 poté postoupil do pozice manažera centrálního útvaru zaměřeného na řízení provozu, bezpečnost práce a požární ochranu v divizi klasická energetika a od roku 2020 působí jako ředitel Elektráren Ledvice a Paroplynu Počerady.

Délka stínování
Dle domluvy

Místo
Ledvice, Počerady
Případně dle cest ředitele

Jiří Starý – obsazen

Statutární město Ústí nad Labem / ITI Ústecko-chomutovské aglomerace
Vedoucí odd. řízení ITI na Odboru městských organizací, strategického rozvoje a investic / Manažer ITI Ústecko-chomutovské aglomerace

Nástroj ITI Ústecko-chomutovské aglomerace kombinuje strategické plánování, téma evropských dotací a rozvoj spolupráce v regionu. Manažer ITI řídí výkonný tým zodpovědný za řádnou implementaci nástroje ITI, který pro integrované projekty v programovém období 2021-2027 pracuje s alokací téměř 5 mld. Kč.

Jedná se o pestrý komplex činností od přípravy metodických dokumentů a transparentních postupů, řízení výzev ITI na podporu konkrétních projektů,
komunikaci s partnery v území vč. politické reprezentace, zastupování měst a území aglomerace v rámci kraje, státu i EU, účast v mezinárodních projektech, podpora měst v různých tématech atd. atd.

Co se student naučí?
Student zjistí, jak implementace evropských fondů probíhá ve skutečnosti, co vše s tím souvisí a jaký je kontext, jak lze o evropských dotacích přemýšlet jinak atd. Dále
se student seznámí s prostředím magistrátu, fungováním města a zároveň celkově zajímavou agendou, která má daleko do „klasické úředničiny“.

Získané dovednosti studenta v rámci stínování se hodně odvíjí od jeho snahy a případného přímého zapojení. Zároveň v tomto ohledu hraje klíčovou roli načasování
a aktuálně řešená agenda – např. období hodnocení projektů, výjezdů po aglomeraci s diskuzemi s politiky o projektech pro horizont roku 2028+ atd.

Co by měl student umět/znát?
Student by měl být v první řadě otevřený, přístupný novým věcem a vnímavý. Očekávaná míra zapojení studenta je dle domluvy, není problém ho zapojit aktivně, nicméně záleží na jeho aktuálních dovednostech (zejména soft skills) a aktuálně řešené agendě.

S ohledem na komplikovanou agendu preference studentů závěrečných ročníků, kteří absolvovali již nějaké předměty či kurzy zaměřené na evropské dotace, projektové řízení, strategické plánování atd. – na druhou stranu lepší aktivní prvák bez znalostí, než pasivní páťák se znalostmi…

Délka stínování
Vše dle domluvy – pokud bude účast pasivní, časový horizont není teoreticky omezen, u aktivní účasti, kdy bude nutné ze strany mentora výrazná pozornost, úkoly atd. je vhodné řešit nějakou maximálně týdenní časovou dotaci.

Místo
Magistrát města Ústí nad Labem (Velká Hradební 2336/8, Ústí nad Labem)

Ostatní
Je nutné počítat s možným povinným školením BOZP

Zuzana Thürlová

Agentura Osmý den, o.p.s.:
Ředitelka a vedoucí sociálních služeb
JURTA, o.p.s.:
Vedoucí sociálních služeb, sociální pracovník

Komunitní sociální služby, personální řízení organizace.

Podpora a vedení středního managementu – vedoucí jednotlivých týmů, kteří zajišťují různé druhy komunitní sociálních služeb pro různorodé cílové skupiny v Děčíně a Ústí nad Labem. Zvyšování kvality služeb a jejich rozvoj dle měnících se potřeb zájemců a klientů.

Vedení dvou NNO, které zahrnuje:

  • Zajištění financování sociálních služeb a aktivit organizace.
  • Strategické plánování a rozvoj služeb/ aktivit v krátkodobou a dlouhodobém horizontu.
  • Personální řízení organizace (výběr pracovníků, jejich podpora při rozvoji,
    motivace, odměňování aj.)
  • Podporu a vedení středního managementu – vedoucí jednotlivých týmů, kteří
    zajišťují různé druhy komunitní sociálních služeb pro různorodé cílové skupiny
    v Děčíně a Ústí nad Labem.
  • Zvyšování kvality služeb a jejich rozvoj dle měnících se potřeb zájemců a klientů.
  • Zastupování organizací na veřejnosti a navazování funkční spolupráce s dalšími
    aktéry: jednání se spolupracujícími organizacemi v Ústeckém kraji i mimo něj, s úřady, spolupráce se střešními organizacemi, účast na komunitních plánování na
    městě.
  • V případě potřeby metodická a i přímá podpora pracovníků při řešení mimořádných situacích u klientů při poskytování sociálních služeb.

Co se student naučí?

Základní seznámení s řízením NNO, která se zaměřuje na poskytování několika druhů komunitních sociálních služeb.

Seznámení s organizační kulturou a jejími hodnotami. Jedná se také i jeden z důležitých faktorů při volbě budoucího zaměstnavatele.

Vysvětlení a praktické seznámení s tím, co jsou komunitní služby, jejich zásady, oč usilují, jak praktický podporují klienty k co největší samostatnosti a zabraňují
budování závislosti na sociálních službách.

Ukázka spolupráce a síťování s dalšími subjekty (např. v rámci komunitního plánování).

Praktické vyzkoušení tvorby či aktualizace metodických dokumentů (skloubení
teoretických znalostí, potřeb pracovníků a zásad komunitních služeb).

Praktická spolupráce vedení organizace a středního managementu při formování a
řízení sociálních služeb a jednotlivých týmů (účast na společné poradě vedoucích
jednotlivých týmů).

Co by měl student umět?

Seznámit se předem se zaměřením obou organizací (např. z webových stránek). Je vhodné znát důležitost zákona o sociálních službách v obecné rovině (co upravuje). Mít obecné povědomí o standardech kvality sociálních služeb.

Očekává se také aktivní přístup.

Délka stínování

3 dny dle domluvy/ počet hodin denně: 4 – 7 hodin

Místo stínování

Děčín (kontaktní místa:
Pohraničí 20, Děčín 1/ Pěší 9, Děčín 33 + v terénu např. na Magistrátu města Děčín)