fse.ujep.cz

Ing. Marek Vokoun, Ph.D.

Místnost: 226, FSE Moskevská 54
Telefon: +420 475 284 726
Email: marek.vokoun[at]ujep.cz
ORCID ID: 0000-0001-5659-3085

Výuka:

  • Podniková ekonomika
  • Strategický management
  • Ekonomická analýza

Konzultační hodiny v LS 2023/2024
úterý     10:00 – 12:00 hod. online UJEP Teams
středa    15:00 – 16:00 hod. MO226


Odborné zaměření:

Zaměřuji se na problematiku podnikových inovací, na témata související s podnikatelstvím a strategií firem. Tato témata jsou v současnosti zkoumána v kontextu inovačních systémů, a technologických proměn podnikatelského prostředí. V mém výzkumu je klíčový ekonometrický pohled, který je doplněn kontextem a kritikou podnikových dat. Tento přístup aplikuji i na související témata z podnikové ekonomiky a hospodářských dějin. S fakultou jsem začal pravidelně spolupracovat již od roku 2013, avšak plně jsem se zapojil do výzkumných pedagogických aktivit v roce 2019. Jsem odborným asistentem na Katedře ekonomie a managementu. 

Výzkum:

OP VVV: Smart City – Smart Region – Smart Community (CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_048/0007435, 2018 – 2022), člen řešitelského týmu

TAČR: Adaptace sektoru znalostně náročných služeb na podmínky Společnosti 4.0 (TL02000136, 2019), hlavní řešitel za VŠTE

OP VVV: Centrum regulace a behaviorálních studií pro výzkumně zaměřené studijní programy UJEP. Vytvoření doktorského studijního oboru „Regulace a behaviorální studia“ (CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_017/0002689, 2017-2022 ), člen řešitelského týmu

INTERREG V-A Rakousko – Česká republika: Fond malých projektů Rakousko – Česká republika – Wohin nach dem Studium? Kam po studiu? (2018), hlavní řešitel

TAČR: Stabilizace a rozvoj MSP ve venkovském prostoru” (TL01000349, 2018-2019), člen řešitelského týmu

Vybrané publikace:

Vokoun, M., a Jílková, J. (2020). Eco-Innovation Activities in the Czech Economy 2008–2014: Impact of the Eco-Innovative Approach to the Profit Stream and Differences in Urban and Rural Enterprises. Economies, 8(1), 3.

Vokoun, M., a Pichova, R. (2020). Market Orientation and Marketing Innovation Activities in the Czech Manufacturing Sector. International Journal of Financial Studies, 8(1), 10. doi: 10.3390/ijfs8010010.

Minárik, P., Vokoun, M., a Stellner, F. (2018). Innovative activity and business cycle: Austria in the 19th and 20th century. E+M Ekonomie a Management, 21(2), 53–68. doi: 10.15240/tul/001/2018-2-004.

Vokoun, M. (2017). Characteristics of the innovation activities of firms in Europe: a critical review of international differences. Review of Economic Perspectives, 17(3), 239–262. doi: 10.1515/revecp-2017-0013.

Vokoun, M., a Aramayo, L. D. (2017). Business Environment Index for Developing Countries: The Case of Latin America. Latin American Business Review, 18(2), 121–137. doi: 10.1080/10978526.2017.1318286.

Novak, V., Vokoun, M., Stellner, F., a Vochozka, M. (2016). Institutional Analysis of the Contemporary Regional Labour Market in the Czech Republic. E & M Ekonomie a Management, 19(3), 4–19. doi: 10.15240/tul/001/2016-3-001.

Vokoun, M. (2016). Innovation behaviour of firms in a small open economy: the case of the Czech manufacturing industry. Empirica, 43(1), 111–139. doi: 10.1007/s10663-015-9296-0.