Jeden den vysokoškolákem na FSE je opět tady
Fakulta sociálně ekonomická UJEP zve středoškolské studenty na další ročník akce Jeden den vysokoškolákem, která jim umožní zažít den v roli vysokoškolského studenta. Cílem této aktivity je přiblížit zájemcům atmosféru studia na vysoké škole a seznámit je s vybranými obory a možnostmi dalšího vzdělávání.
Program zahrnuje přednáškové bloky vedené našimi akademiky, prohlídku univerzitního kampusu a návštěvu univerzitní knihovny. Jeden blok bude letos oživen účastí a přednáškou Aleše Zajíce, který působí jako HR Business Partner v Raiffeisenbank. Účastníci tak získají ucelený pohled na studium na naší fakultě a univerzitní život obecně.
Akce se uskuteční celkem ve 4 dnech a to 19. – 20. 11. a 25. – 26. 11. 24 a je určena pro středoškoláky 3. a 4. ročníků se zájmem o studium na vysoké škole. Prosíme vás, abyste tuto informaci předali žákům, kteří by mohli mít o účast zájem.
Máte-li zájem o účast na přednášce, obraťte se prosím na tereza.glossova@ujep.cz. Do e-mailu uveďte, o který den a případně blok máte zájem. Také prosím uveďte alespoň přibližný počet žáků. Následně vám bude potvrzena možnost účasti na přednáškách. Kapacita je omezená, proto doporučujeme včasnou registraci.
Všechny přednášky se konají v hlavní budově FSE UJEP na adrese Moskevká 54, Ústí nad Labem.
V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat. Těšíme se na spolupráci a na zájemce z řad Vašich studentů!
Co nás v letošním roce čeká?
ÚTERÝ 19. 11. 2024
8:00 – 12:00*, kapacita maximálně 50 žáků, OBSAZENO (47/50)
Před první přednáškou proběhne prohlídka Kampusu a knihovny UJEP, následně se přesuneme na FSE do Moskevské 54
Influencer marketing: Jak ovlivňuje značky a spotřebitele
Cílem přednášky je vysvětlit, proč jsou influenceři důležitým komunikačním kanálem pro moderní značky a jak jejich autentičnost a vztah s publikem ovlivňují spotřebitelské chování. Ukážeme si, jak agentury pracují s influencery od výběru vhodných osobností až po plánování kampaní a proč jejich doporučení často fungují efektivněji než klasická reklama.
Přednáška nabídne příklady úspěšných kampaní a nastíní, jak influenceři ovlivňují mladé spotřebitele, zejména z Generace Z, kteří jsou na sociálních sítích nejaktivnější. Odhalíme také faktory, které přispívají k důvěře v influencery a jak tato důvěra pomáhá značkám budovat loajální zákazníky.
Customer Journey
Co vše zákazník zažívá na své cestě ke koupi produktu nebo služby? Koupí nebo nekoupí? Mapování zákazníkovy cesty je komplexní činnost, která stojí za to.
Teritoriální marketing
Image území, place branding, marketingové nástroje v rozvoji území.
STŘEDA 20. 11. 2024
11:00 – 15:00*, kapacita maximálně 40 žáků, OBSAZENO (28/40)
Před první přednáškou proběhne prohlídka Kampusu a knihovny UJEP, následně se přesuneme na FSE do Moskevské 54
Chcete být bohatí?
Stát se finančně nezávislým a bohatým není složité. Vysvětlíme Vám, jak toho každý z Vás může dosáhnout, i když tomu nechcete věřit!
Management obcí a měst
Řízení firmy a řízení obce/města – v čem se shodují, v čem se liší.
Ochrana spotřebitele
V tomto bloku si popíšeme vztah spotřebitele (zákazníka) a podnikatele. Poukážeme na spotřebitelská práva (např. práva z vadného plnění, odstoupení od smlouvy), nekalé obchodní praktiky, a též se dozvíme, jak může každému v řešení jeho sporu s obchodníkem pomoci Česká obchodní inspekce.
PONDĚLÍ 25. 11. 2024
BLOK I. – 8:00 – 12:00*, kapacita maximálně 24 žáků, OBSAZENO
Po poslední přednášce proběhne prohlídka Kampusu a knihovny UJEP
Co jsou měkké dovednosti a jak jsou důležité pro náš život?
Víte, jaké máte silné a slabé stránky? Co Vás motivuje k vyššímu výkonu? Dokážete vyjádřit svůj názor? Tato interaktivní přednáška seznámí posluchače s podstatou termínu „soft skills“ a pokusí se pomoci mu najít a odkrýt svůj osobnostní potenciál.
Investice do nemovitostí, zlata a akcií jako cesta k bohatství
Cílem každého z Vás, investora, je dobře investovat své peníze, vytvářet bohatství. Nestačí sledovat výši pravidelného cash flow, skutečné bohatství představuje hodnota majetku. Otázkou pak je – do jakého majetku investovat? Vlastnit nemovitosti? Nakupovat zlato? Či aktivně obchodovat na burze? Bohatí lidé investují do všech těchto aktiv. Ovšem jak investují a kdy? Naučíme Vás jak investovat do nemovitostí, zlata, akcií tak, aby jste byli bohatí. Pochopíte, že tyto investice nejsou tak složité, jak se na první pohled může zdát.
B2B vs B2C marketing – co mají společného?
Na rozdíl od trhů konečného spotřebitele jsou odběratelé průmyslových výrobků firmy, které kupují výrobní zařízení, stroje, celé investiční celky či meziprodukty výroby. A právě potřeby a struktura průmyslových trhů je značně odlišná od trhů spotřebních.
BLOK II. 10:00 – 15:00*, kapacita maximálně 40 žáků, OBSAZENO
Po první přednášce proběhne prohlídka Kampusu UJEP a univerzitní knihovny
Brands, brand image&brand management
Workshop v angličtině o firemních značkách jako klíči k prodejnímu úspěchu.
Jak vést pohovor a jak napsat životopis – tipy odborníka z praxe Aleše Zajíce z Raiffeisenbank
Postavení mladistvého v právním řádu – soukromé právo
V tomto bloku si vysvětlíme pojem právní osobnost a svéprávnost. I nezletilí mohou vlastním právním jednáním nabývat práva nebo se zavazovat k povinnostem, tedy mohou právně jednat. Způsoby a důsledky těchto právních jednání budou hlavním předmětem společné diskuse. V neposlední řadě se budeme bavit též o odpovědnosti za škodu a povinnosti její náhrady.
ÚTERÝ 26. 11. 2024
8:00 – 12:00*, kapacita maximálně 40 žáků, OBSAZENO (12/40)
Po druhé přednášce následuje prohlídka Kampusu UJEP a univerzitní knihovny
Předsudky a diskriminace ve společnosti
Seminář vás zavede do světa, kde se budeme zabývat jak důsledky, tak i řešením předsudků a diskriminace. Budeme zkoumat, jak mohou tyto negativní síly poškodit jednotlivce a naši společnost. K tomu použijeme autentické příklady z reálného života, které nás upoutají a pobídnou k zamyšlení nad tím, co je v našem světě potřeba změnit. Následně se dostaneme k praktickým dovednostem, jak předsudky identifikovat ve vlastním prostředí, a to pomocí rychlých rad a konkrétních příkladů situací, ve kterých byste je mohli odhalit. Nakonec se zaměříme na prevenci a boj proti předsudkům a diskriminaci. Co vše můžeme podniknout na cestě k pozitivní změně ve společnosti?
Modrozelená infrastruktura ve městech z pohledu ekonomie
Ekonomie nabízí široké spektrum metod, které lze využít k výzkumu životního prostředí. V rámci interaktivní přednášky se podíváme, jak lze životního prostředí ve městech propojit s ekonomií. Ukážeme si, jak lze vyhodnocovat přínosy a náklady prvků modrozelené infrastruktury jako jsou stromy, květinové záhony nebo zelené střechy. Ve výsledku poznáme, že i tyto prvky ve městě si na sebe umí “vydělat”.
Influencer marketing: Jak ovlivňuje značky a spotřebitele
Cílem přednášky je vysvětlit, proč jsou influenceři důležitým komunikačním kanálem pro moderní značky a jak jejich autentičnost a vztah s publikem ovlivňují spotřebitelské chování. Ukážeme si, jak agentury pracují s influencery od výběru vhodných osobností až po plánování kampaní a proč jejich doporučení často fungují efektivněji než klasická reklama.
Přednáška nabídne příklady úspěšných kampaní a nastíní, jak influenceři ovlivňují mladé spotřebitele, zejména z Generace Z, kteří jsou na sociálních sítích nejaktivnější. Odhalíme také faktory, které přispívají k důvěře v influencery a jak tato důvěra pomáhá značkám budovat loajální zákazníky.
- Uvedené časy ukončení programu jsou orientační