Jeden den vysokoškolákem 2022
1 den
4 učebny
12 přednášek
Přijďte nasát atmosféru naší fakulty přímo do lavic!
— 14. listopadu 2022 —
Pro studenty 3. a 4. ročníků středních škol jsme připravili 4 přednáškové bloky se zajímavými tématy napříč obory. Nechybí ani přednášky v angličtině.
V rámci každého bloku studenty čekají 3 přednášky po 45 minutách.
Kapacita pro každý přednáškový blok je maximálně 30 studentů. Rádi tedy uvítáme celou třídu na jeden přednáškový blok.
Pro přihlášení napište na e-mail jitka.dvorakova@ujep.cz.
Do e-mailu prosím uveďte:
– název školy
– přednáškový blok, o který máte zájem
– předpokládaný počet studentů
– kontakt na učitele
Obratem Vám přihlášení potvrdíme. V případě, že blok již bude obsazen, vynasnažíme se najít další termín.
V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit.
Kontaktní osobou je pro vás Mgr. Jitka Dvořáková.
jitka.dvorakova@ujep.cz
+420 775 605 083
Na jaká témata se tedy můžete těšit?
Přednáškový blok A – obsazeno
9:00 – 12:00
B2B vs B2C – co mají společného?
Na rozdíl od trhů konečného spotřebitele jsou odběratelé průmyslových výrobků firmy, které kupují výrobní zařízení, stroje, celé investiční celky či meziprodukty výroby. A právě potřeby a struktura průmyslových trhů je značně odlišná od trhů spotřebních.
Jak poznat fake news/dezinformace
Workshop se zaměří na analýzu podnětů spojených s “přívalem” informací u dospívající mládeže, která má své specifické nástroje, odkud informace získává (YouTube, TikTok, Instragram, Facebook ad.). Workshop bude probíhat ve formě řízené diskuze, kdy si nad jednotlivými příklady fake news ukážeme, jak je dnes těžké definovat, co je pravda, kdo by měl garantovat “pravdivost” informací, jaké jsou hlavní znaky dezinformací a co jsou základní přístupy v oblasti kritického myšlení.
Umění přesvědčivě prezentovat
Jak zvládnout trému? A jak se připravit na nepředvídatelné okolnosti během prezentování? Tato interaktivní přednáška Vám na všechny
otázky odpoví. A ještě mnohem víc…
Přednáškový blok B – obsazeno
10:00 – 13:00
Investice do nemovitostí, zlata a akcií jako cesta k bohatství
Cílem každého z Vás, investora, je dobře investovat své peníze, vytvářet bohatství. Nestačí sledovat výši pravidelného cash flow, skutečné bohatství představuje hodnota majetku. Otázkou pak je – do jakého majetku investovat? Vlastnit nemovitosti? Nakupovat zlato? Či aktivně obchodovat na burze? Bohatí lidé investují do všech těchto aktiv. Ovšem jak investují a kdy? Naučíme Vás jak investovat do nemovitostí, zlata, akcií tak, aby jste byli bohatí. Pochopíte, že tyto investice nejsou tak složité, jak se na první pohled může zdát.
Ekonomie všude kolem nás
Cílem přednášky je ukázat studentům způsob ekonomického myšlení na různých příkladech z běžného, každodenního, života (jak se seznámit na diskotéce, dětské sedačky a bezpečnost silničního provozu, výběr mobilního telefonu jako potvrzení sociálně-ekonomického statutu). Výsledkem by mělo být poznání, že ekonomický přístup se týká bezmála všech oblastí lidského života.
V AJ: EU Values and Integration
Jaké jsou sdílené hodnoty členských zemí Evropské unie? Co jsou to „Kodaňská kritéria“? A jak souvisí tyto sdílené hodnoty s integrací Evropské unie?
Přednáškový blok C – obsazeno
9:00 – 12:00
Co jsou měkké dovednosti a jak jsou důležité pro náš život?
Víte, jaké máte silné a slabé stránky? Co Vás motivuje k vyššímu výkonu? Dokážete vyjádřit svůj názor? Tato interaktivní přednáška seznámí posluchače s podstatou termínu „soft skills“ a pokusí se pomoci mu najít a odkrýt svůj osobnostní potenciál.
Co to vlastně je věda? Ukázka vědecké práce i opravdu hrozného přístupu k ní
Když novináři napíší, že vědci něco zjistili, často si říkáme jak asi. Tušíme, že to není jako v kostele, kde se něčemu věří takříkajíc slepě (i když právě evropská věrouka dala vědě mnoho), ale často si říkáme, že to tak nějak zjistili. Ale jak? A kdo řekl, že to tak musí být? Když koukáme na to, jak hokejisté a fotbalisté hrají zápas a někdo poruší pravidla, víme jak se zachovat. Rozhodčí je tam od toho, pravidla jsou napsaná na papíře a (skoro) všichni v týmech se jimi řídí. A co vědecké týmy, mají pravidla? V této přednášce si ukážeme, jaká jsou pravidla vědy, proč je slovo „pravda“ ve vědě trochu problém, za co věda vděčí mnichům a zjistíte, zda se vám podle pravidel vědy bude chtít hrát jako novým posilám týmu. A taky si samo sebou ukážeme, jak to vypadá, když se to dělá opravdu blbě. A třeba už se po této přednášce nenecháte ani v každodenním životě mást.
B2B vs. B2C marketing – co mají společného?
Na rozdíl od trhů konečného spotřebitele jsou odběratelé průmyslových výrobků firmy, které kupují výrobní zařízení, stroje, celé investiční celky či meziprodukty výroby. A právě potřeby a struktura průmyslových trhů je značně odlišná od trhů spotřebních.
Přednáškový blok D – obsazeno
9:00 – 12:00
Klamavá a neetická reklama
Nenechte se nachytat klamavou či neetickou reklamou. Seznámíte se s jednotlivými typy nešvarů v reklamě a na ukázkách si ověříte, zda dokážete odlišit zavádějící reklamu od standardní propagace
V AJ: Brand, Brand Image and Brand Management
…anglicky o firemních značkách jako klíči k prodejnímu úspěchu.
Co to vlastně je věda? Ukázka vědecké práce i opravdu hrozného přístupu k ní
Když novináři napíší, že vědci něco zjistili, často si říkáme jak asi. Tušíme, že to není jako v kostele, kde se něčemu věří takříkajíc slepě (i když právě evropská věrouka dala vědě mnoho), ale často si říkáme, že to tak nějak zjistili. Ale jak? A kdo řekl, že to tak musí být? Když koukáme na to, jak hokejisté a fotbalisté hrají zápas a někdo poruší pravidla, víme jak se zachovat. Rozhodčí je tam od toho, pravidla jsou napsaná na papíře a (skoro) všichni v týmech se jimi řídí. A co vědecké týmy, mají pravidla? V této přednášce si ukážeme, jaká jsou pravidla vědy, proč je slovo „pravda“ ve vědě trochu problém, za co věda vděčí mnichům a zjistíte, zda se vám podle pravidel vědy bude chtít hrát jako novým posilám týmu. A taky si samo sebou ukážeme, jak to vypadá, když se to dělá opravdu blbě. A třeba už se po této přednášce nenecháte ani v každodenním životě mást.
Pro enormní zájem ze strany středních škol jsme přidali ještě 2 další přednáškové dny:
- 21. listopadu, 10:00 – 13:00
B2B vs. B2C – co má B společného s C?
Soft Skills
Investice do nemovitostí, zlata a akcií jako cesta k bohatství - 25. listopadu, 9:00 – 12:00
Je menšina vždy menší?
Gender Pay Gap
Prezentační dovednosti
Pro přihlášení napište na e-mail jitka.dvorakova@ujep.cz.
Do e-mailu prosím uveďte:
– název školy
– přednáškový blok, o který máte zájem
– předpokládaný počet studentů
– kontakt na učitele
Obratem Vám přihlášení potvrdíme. V případě, že blok již bude obsazen, vynasnažíme se najít další termín.
V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit.
Kontaktní osobou je pro vás Mgr. Jitka Dvořáková.
jitka.dvorakova@ujep.cz
+420 775 605 083